Діагностувати наявність дисграфії можна або із залученням спеціалістів, або з використанням спеціального сучасного інтернет-інструменту «Дисграфія. Сервіс корекції дисграфії». З його допомогою можна автоматично визначити наявність письмових порушень у дітей віком від 6 до 14 років, навіть на ранній стадії прояву.
Методики виявлення та коригування дисграфії розроблені фахівцями з логопедії, психології, психіатрії і дефектології. Результати діагностики можуть стати основою для подальшої корекційної роботи з відповідними фахівцями (є лише певний нюанс – ресурс російськомовний).
Ресурс «Дисграфія. Сервіс корекції дисграфії» створений як частина проекту, де буде зібрана база вправ по кожному виду порушень. Проект був представлений у 2017 році та став переможцем хакатону, отримавши підтримку «Теплиці соціальних технологій».
Для того, щоб пройти діагностику після попередньої реєстрації на сайті, необхідно виконати 7 блоків різнотипних завдань на виявлення кожного типу дисграфії.
Інтерактивна діагностика включає такі блоки:
- словотворення – однина/множина (16 питань);
- складання речення із запропонованих слів у невизначеній формі (6 речень);
- словотворення – закінчення (13 завдань);
- розкриття дужок, написання слів разом чи окремо (6 завдань);
- складання слів з анаграм (4 завдання);
- заповнення пропущених букв у слові (6 завдань);
- відтворення у письмовій формі тексту на слух після прослуховування відповідного запису.
Згідно з результатами онлайн-діагностики, при виявленні порушень здійснюється диференціація типу дисграфії, визначається ступінь її проявлення та надаються рекомендації щодо подальшої корекційної роботи з фахівцями.
Наявність дисграфії може стати проблемою, яка вплине на все подальше життя сьогоднішнього школяра, а може бути вирішена за кілька років. І саме від небайдужості дорослих залежить, чи зможе дитина подолати цю проблему і як це вплине на становлення її особистості у подальшому!
Немає коментарів:
Дописати коментар